Razvoj temeljnih znanj računalništva in informatike učečih se

Opis projekta

V dobi digitalne preobrazbe bosta digitalna pismenost in računalniško mišljenje ključnega pomena za uspeh posameznikov v 21. stoletju. Projekt “RINOvacija – Računalništvo in INformatika za Otroke” se bo odzval na ta izziv s celovitim in inovativnim pristopom k razvoju digitalnih kompetenc pri osnovnošolcih. Projekt, ki ga bo vodil Andragoški zavod Ljudska univerza Velenje v sodelovanju z Univerzo v Mariboru in mrežo osnovnih šol po Sloveniji, bo temeljil na prepričanju, da je tehnologija lahko močno orodje za kognitivni razvoj in učenje.

RINOvacija bo presegala zgolj osvajanje tehničnih veščin in se bo osredotočila na razvoj kompleksnih kompetenc, ključnih za uspeh v sodobni družbi. Projekt bo spodbujal kreativno uporabo tehnologije za reševanje problemov, s čimer se bo pri učencih razvijalo kritično mišljenje, sposobnost analize podatkov, logično sklepanje in algoritmično razmišljanje. Poleg kognitivnih sposobnosti bo projekt posvečal veliko pozornosti tudi razvoju mehkih veščin, ki bodo nepogrešljive za uspešno sodelovanje, komunikacijo in delo v timu.

Skozi projektne aktivnosti bodo učenci krepili veščine RIN, komuniciranja, reševanja problemov, in prevzemanja odgovornosti. Ključna prednost projekta bo sinergijski učinek sodelovanja med izobraževalnimi ustanovami in strokovnjaki iz prakse. Učitelji, usposobljeni za vodenje interdisciplinarnih projektov, bodo učence spodbujali k povezovanju znanja iz različnih predmetov in uporabi tehnologije za ustvarjanje inovativnih rešitev. Mentorji iz industrije pa bodo s svojim znanjem in izkušnjami bogatili učne vsebine ter učencem približali realne izzive, s katerimi se srečujejo v praksi.

S sistematičnim spremljanjem in vrednotenjem napredka učencev ter učinkovitosti pedagoških pristopov bo projekt zagotavljal visoko kakovost izobraževanja. Rezultati projekta bodo predstavljeni na nacionalni in mednarodni ravni, s čimer bo RINOvacija prispevala k širjenju dobrih praks in dolgoročnemu razvoju digitalno kompetentne generacije mladih, opremljene s kompetencami za soočanje z izzivi prihodnosti.

Ključni poudarki projekta RINOvacija bodo izvedba eksperimentalnih projektov za razvoj digitalnih kompetenc in temeljnih znanj s področja računalništva in informatike ter digitalna didaktika, ki bo dvigovala digitalne kompetence učečih se z uporabo sodobnih digitalnih orodij. Projekt bo ponujal učne priložnosti, kjer bodo učenci pridobivali nova znanja in kompetence tako po vertikali kot po posameznih horizontalah izobraževalnega sistema. V okviru projekta se bodo izvajale tudi različne dejavnosti za promocijo RIN med mladimi, s čimer se bomo spodbujali večje zanimanje za karierne poti na teh področjih.

RINOvacija si bo prizadevala za dolgoročne učinke z vzpostavitvijo trajnostnih partnerstev med šolami in podjetji ter z vključevanjem rezultatov projekta v redne učne načrte. Učinkovitost projekta bo vrednotena na podlagi merljivih kazalnikov, kot so izboljšanje digitalnih kompetenc učencev, povečano zanimanje RIN področja in število vzpostavljenih partnerstev med šolami in podjetji. Rezultati vrednotenja bodo javno objavljeni in uporabljeni za nadaljnje izboljšave projekta.

V okviru projekta bomo dosegli naslednje rezultate:

  1. Popis in posnetek obstoječega stanja na VIZ na področju RIN, identifikacija potreb na področju RIN ter oblikovanje vsebinskih izhodišč izvedbenega načrta uvajanja temeljnih vsebin RIN.
  2. Razvoj, implementacija in evalvacija vzorčnih učnih scenarijev, ki se bodo nanašali na uvajanje temeljnih vsebin RIN v srednjo šolo upoštevaje trenutni neobstoj predmeta RIN v osnovni šoli.
  3. Priprava Kataloga temeljnih znanj RIN, ki bo na osnovi že obstoječih domačih in tujih dokumentov pomenil nadgradnjo t. i. kurikularnega okvira za opredelitev temeljnih in minimalnih vsebin RIN, standardov znanj in kriterijev za vrednotenje napredka učečih se.
  4. Vzpostavljena učeča se skupnost, ki bo imela ključno vlogo na nacionalni ravni, saj bodo gradiva in izkušnje učiteljev pri implementaciji na voljo vsem članom učeče se skupnosti.
  5. Diseminacija in promocija uvajanja temeljnih vsebin RIN v ožjem in širšem vzgojno – izobraževalnem prostoru. Oblikovanje pozitivnih stališč do uvajanja temeljnih vsebin RIN kot medpredmetne in samostojne obvezne vsebine učnih aktivnosti v VIZ.

Konzorcij

  • Andragoški zavod Ljudska univerza Velenje, koordinator
  • Univerza v Mariboru, Fakulteta za naravoslovne vede in matematiko
  • OŠ Livada, Velenje
  • OŠ Miha Pintar Toledo, Velenje
  • OŠ Matije Čopa, Kranj
  • OŠ Gornja Radgona
  • OŠ Dobravlje
  • OŠ Vransko – Tabor
  • OŠ Jožeta Moškriča, Ljubljana
  • OŠ I Murska Sobota
  • Druga OŠ Slovenj Gradec

Podatki o projektu

Financer: Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje ter Evropska unija – NextGenerationEU prek nacionalnega Načrta za okrevanje in odpornost

Vrednost: 591.398,99€

Trajanje: 6. 9. 2024 – 30. 6. 2026

(Skupno 60 obiskov, današnjih obiskov 1)